Vďačnosťou ku šťastiu

Autor: Veronika Pacolová | 10.10.2016 o 9:38 | Karma článku: 3,73 | Prečítané:  303x

Henry David Thoreau raz povedal:"Som vďačný za všetko, čím som a čo mám. Je to neprestajná vďačnosť. Je prekvapivé, aký môže byť človek spokojný s čímsi nekonkrétnym – len s pocitom existencie."

Vždy som bola dievča, ktoré v rebríčku hodnôt videlo na prvých priečkach rodinu a priateľov a všetko ostatné bolo nepodstatné. Neverila som, že zlom nastane práve na dovolenke v ospevovanej a čarokrásnej Hurghade nachádzajúcej sa v horúcom Egypte.

Dovolenka prebiehala podľa našich predstáv - všetko navôkol hýrilo luxusom, personál bol neuveriteľne ochotný, pláž bola očarujúca, hotel s reštauráciou prepychový a hotelová izba rozprávková.

O Egypte je verejne známe, že má dve tváre, no pokiaľ dovolenku strávite len v honosnom rezorte, druhú odvrátenú tvár Egypta nespoznáte. Doteraz som vďačná, že sme sa rozhodli pre opačnú voľbu a o 6:00 ráno sme nastúpili do autobusu, ktorý nás odviezol na začiatok Sahary, kde na nás čakali pripravené štvorkolky. Bláznenie sa na štvorkolkách po Sahare patrí medzi najobľúbenejší výlet, ktorý Hurghada ponúka, no pre moju kultúrnu dušu nastalo vyžívanie až v momente, keď som zo štvorkolky vystúpila priamo v beduínskej osade.

Prostredníctvom článku Vám neviem opísať tú nepredstaviteľnú páľavu a neznesiteľné sucho, ktoré tam panuje. V momente, keď človek dopije plný pohár vody, pod sekundou má pocit, že vodu nepil týždeň. Uprostred tejto severoafrickej púšte nevidíte nič, okrem provizórnych príbytkoch a piesku. A aj napriek tomu je to očarujúce miesto, ktoré stojí za pozretie.

Môj najväčší obdiv však patrí beduínom, ktorí na tomto mieste žijú. Nedá mi nespomenúť, že tam žijú spokojne a pokorne. To je presne ten pocit, ktorý niektorí z nás nikdy nezažijú, pretože žijeme v republike, kde je všetkého veľa, kde všetko máme na dosah a nikdy sa nevieme dostatočne nabažiť. Keď upriete pohľad na malé, skromné dievčatko, ktoré Vám dovedie ťavu, aby ste sa na nej Vy mohli v rámci výletu povoziť, prebudí sa vo Vás pocit ľútosti, ako to tak na svete môže byť zariadené. Máte chuť to dievčatko vyobjímať a so slzami v očiach jej dať hračku, aby bolo šťastné. Následne po Vás prejde mráz, pretože ste si vedomý toho, že ona nevie čo je hračka, netúži po nej a nechýba jej ku šťastiu. A aj napriek tomu je šťastná a vyrovnaná. Ako je to možné? Veď môj malý braček musí mať svoje autíčko a maľovanku, aby bol aspoň desať minút ticho a dokázal sa zabaviť. To je presne ten rozdiel medzi nami a nimi. Im ku šťastiu nechýba veľa a aj napriek tomu na Vás pôsobia ako najšťastnejšie detičky na svete.

Nie je šťastný ten, kto jedáva na obed kaviár a sushi s nepokojom v duši, ale ten, kto rastlinku z púšte zapije ťavím mliekom a nič iné si neželá. Nie je šťastný ten, kto vyštuduje tri vysoké školy s pocitom, že sa môže nad ostatnými vyvyšovať, ale ten, kto sa naučí vlastnú posunkovú reč a keď sa dorozumie s mamkou, je najšťastnejšou bytosťou na svete. Nie je šťastný ten, kto precestoval pol sveta a stále je nespokojný, ale ten, kto je doma (aj na púšti) a vie, že tam mu je najlepšie na celom svete a nikde nebude lepšie.

Pointa tohto článku smeruje k myšlienke, že po zistení toho, za akých podmienok dokážu byť ľudia štastní a spokojní, mi neostáva nič iné, ako vyzvať nás k tomu, aby sme boli vďační. Vďační za to že je nám umožnené cestovať, že máme doma teplú posteľ, že máme možnosť študovať, že máme plnohodnotné raňajky a večere, že nás mamky a ockovia rozmaznávali bábikami a autíčkami a hlavne že v každom smere máme možnosť výberu.

A práve touto vďačnosťou sa dopracujeme k pokoju v duši, ktoré smeruje k tomu najdôležitejšiemu - šťastiu.

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, vraj aby diaľnica neskončila v poli

Súčasťou združenia sú aj Strabag, Váhostav a Metrostav.

Lekári neurčujú správne príčinu smrti. Pochybili až v štvrtine

Príčina sa stanovuje na základe obhliadky a dostupných informácií.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.